Özet
Türkiye'de matematik eğitimi, yıllardır uluslararası standartların gerisinde kalmış ve öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme gibi becerilerinde yetersizliklere neden olmuştur. Bu makalede, matematik eğitiminin Türkiye’de gelişememesinin kökenleri, sistemik sorunlar ve eğitim reformlarının yetersizliği ele alınmıştır. Ayrıca bu durumun bireysel ve toplumsal düzeydeki sonuçları, uluslararası literatür ve istatistiklerle desteklenerek tartışılmıştır.
Türkiye'de matematik eğitimi, yıllardır uluslararası standartların gerisinde kalmış ve öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme gibi becerilerinde yetersizliklere neden olmuştur. Bu makalede, matematik eğitiminin Türkiye’de gelişememesinin kökenleri, sistemik sorunlar ve eğitim reformlarının yetersizliği ele alınmıştır. Ayrıca bu durumun bireysel ve toplumsal düzeydeki sonuçları, uluslararası literatür ve istatistiklerle desteklenerek tartışılmıştır.